Hyundai i20 ja IONIQ 5 ‒ Eesti aasta autod
i20 on Hyundai B-segmendi mudeli kolmas põlvkond, mis toodi turule 2008. aastal. See on üks Hyundai edukamaid mudeleid, mis on klientide poolt väga hästi vastu võetud.
i20 tähistab kvaliteeti, töökindlust ja praktilisust. Kuigi i20 näeb niisamagi üsna sportlik välja, on see nõudlikumale kliendile saadaval ka N Line varustuses.
Linnateedele ja ringrajale
Mudeli välimus on saanud inspiratsiooni autorallist, mida ilmestavad stiilsed 17” valuveljed. Must-punaste tikanditega salong annab veelgi sportlikku ilmet juurde. Lisaks sellele teeb i20 N Line sõites „urisevat“ häält.
Ringrajal sõitmiseks loodud i20 N on täiesti omast klassist. Väike, kerge ja kurvides terav sportmudel on leidnud oma koha klientide seas, kes soovivad sportautot, mis oleks soodsa hinnaga, manuaalkäigukastiga ja seadistatav.
Auto tulevikust
Innovaatline ja futuristlik IONIQ 5 jõudis Eesti turule alles selle suve lõpus, kuid ilmselt ei leidu elektriauto huvilist, kes sellest autost midagi kuulnud ei ole. Mudeli teeb eriliseks tema välimus, mida esmapilgul peetakse ideeautoks, mis ei ole veel masstootmises.
IONIQ 5 on esimene Hyundai elektriauto, mis on ehitatud täiesti uuele spetsiaalselt elektriautodele mõeldud E-GMP platvormile (Electric Global Modular Platform). See võimaldab auto kiiremat laadimist, paremat juhitavust ja ruumikamat salongi. IONIQ 5 teljevahe on lausa kolm meetrit. Mudel on saadaval nii kahe- kui ka nelikveolisena ning uudisena on võimalik tellida ka päikesepaneelidega auto.
Põhivarustuses olev 3,6 kW „auto kui laadija“ tehnoloogia (Vehicle-to-Load) võimaldab laadida ükskõik millist elektriseadet, näiteks elektritõukeratast, -rollerit või matkavarustust. Üks pistik asub salongi teise istmerea all ning on kasutatav, kui sõiduki elektrisüsteem on sisse lülitatud. Teine ühenduskoht asub laadimispistiku juures sõiduki küljel. Kasutades muundurit on võimalik laadida suure võimsusega elektriseadmeid ka siis, kui sõiduki elektrisüsteem on välja lülitatud.
Nii saad matkates voolu võtta autost, et teha pannkooke, laadida elektri jalgratast või lapse sünnipäeval täis puhuda batuudikeskus.
Turvalisus eelkõige
Hyundai mudeleid on alati seostatud nende iluga, kuid autotootja paneb aina rohkem rõhku ka sellele, et nad oleksid ka turvalised.
Hyundai i20 on varustatud sõidurajal jälgmise abisüsteemiga, mis hoiab sõiduki kiirusel 0–180 km/h maanteel ja tänaval oma sõiduraja keskel. Parkimiskohalt aitab välja manööverdada parkimiskaamera ning saadaval on ka mudelid koos pimenurga andurite ja isekohanduva kiirushoidikuga.
Hyundai IONIQ 5 sai Euro NCAPi ohutustestis maksimaalsed 5-tärni. Mudel paistis silma kategooriates: „täiskasvanud sõitja“, „lapsreisija“ ja „ohutusabi“.
2. taseme autonoomne sõitmine
IONIQ 5 on esimene maanteesõidu abisüsteemiga HDA II (Highway Driving Assist 2) Hyundai mudel.
See muudab kiirteel sõitmise mugavamaks, kombineerides navigatsioonipõhise nutika püsikiirushoidja, sõiduraja jälgimise abisüsteemi ja kasutades 2. taseme autonoomse sõitmise võimekusi. See funktsioon kasutab esikaamerat, radarit ja navigatsiooniandmeid, et kontrollida kiirust, suunda ja jälgimiskaugust ning aidata juhil sõidurada vahetada.
Foto: Automotiiw
Hääleta: Eesti aasta auto 2022
Hääletada saab 5. detsembrini. Eesti aasta auto 2022 ja rahvalemmikud kuulutatakse välja 8. detsembril LaitseRallyParkis toimuval galal. Oma hääle saad anda siin.