Close

Hüvastijätt tõelise teerajajaga: Hyundai teatas esimese IONIQ-mudeliseeria tootmise lõpetamisest

Esimese Hyundai IONIQ-mudeliseeria tootmine ettevõtte Ulsani tehases lõppeb 2022. aasta juulis. IONIQ on pannud aluse tõelisele eduloole, kehtestades uusi standardeid kogu autotööstuses. Oma auhinnatud ja tipptasemel ohutuse, kvaliteedi ja disaini näol jätab IONIQ endast maha hinnalise pärandi.

See on ühe ajastu lõpp. 2022. aasta juulis lõppeb esimese Hyundai IONIQ-mudeliseeria tootmine ettevõtte Ulsani tehases Lõuna-Koreas. Viimane tootmisliinilt maha veerev IONIQ tähistab ühe olulisema peatüki lõppu Hyundai lähiajaloos. Kui mudel 2016. aastal turule toodi, oli see maailma esimene sõiduauto, millest oli saadaval kolm erinevat elektri jõul liikuvat versiooni: hübriid, pistikhübriid ja täiselektriauto.

Lõpetada mudeli tootmine on Hyundai poolt hoolikalt läbi mõeldud otsus, mis on sündinud vastusena autoostjate muutuvatele vajadustele. IONIQ jääb siiski tõeliseks teerajajaks, mis raputas omal ajal kogu tööstusharu ja pani aluse tänasele täiselektriliste IONIQ-mudelite eduloole.

IONIQ on Hyundai elektrifitseeritud sõidukite arendamisel olnud tähtsaks teenäitajaks. Mudel, mida on alates 2016. aasta lõpust kuni 2021. aasta detsembrini Euroopa turul müüdud 135 692 eksemplari, on täitnud täielikult kõik ettevõtte ärilised ootused. Esimese IONIQ-mudeliseeria müük jätkub sõltuvalt edasimüüjate laovarudest veel vähemalt 2022. aasta maikuuni.

IONIQ jätab endast maha edumeelse ja revolutsioonilise pärandi

Ideeautost i-oniq inspireeritud IONIQ pärandab oma järeltulijatele mitmeid innovaatilisi ja revolutsioonilisi lahendusi. i-oniq, hilisema IONIQ-mudelipere esiisa, tegi oma maailmadebüüdi 2012. aasta Genfi autonäitusel. Selle voolavate joontega skulptuurne kujundus oli hiljem eeskujuks seeriatootmisse jõudnud IONIQ-mudelile.

Kui IONIQ 2016. aastal turule toodi, pälvis see palju kiidusõnu oma disaini eest, mis mitte ainult ei eristanud seda sõiduteel kõigist teistest, vaid tegi auto ka erakordselt aerodünaamiliseks, tuginedes Hyundai varasemale arendustööle elektromobiilsuse valdkonnas. Tänu sujuvatele joontele ja voolavatele pindadele saavutas IONIQ õhutakistuse koefitsendiks (Cd) vaid 0,24, mis oli tollal üks parimaid tulemusi omas klassis, muutes auto veel säästlikumaks.

IONIQ ei olnud teerajaja mitte ainult oma välimusega, mille kujundamisel kasutati Hyundai nn voolava skulptuuri disainikeelt, vaid ka oma uudsete tehniliste lahendustega. See oli maailma esimene sõiduauto, mis projekteeriti algusest peale kolme erineva elektrilise jõuallika jaoks, pakkudes samast mudelist nii hübriid-, pistikhübriid- kui ka täiselektrilist versiooni. Silmapaistvalt energiatõhus IONIQ sillutas teed Hyundai edusammudele elektrifitseeritud mudelite vallas ja pani aluse spetsiaalsele elektriautode tootemargile IONIQ ning teistele elektri jõul liikuvatele mudelitele kogu Hyundai tootevalikus.

Lisaks tunnustusele, mida IONIQ pälvis oma säästlikkuse ja disaini eest, oli ka sõidukogemus kiitust väärt. Mudeli kõikehõlmav turvavarustus tagas oma klassi parima kaitse kõigi kolme jõuallika puhul ning IONIQ säilitas oma Euro NCAPi viietärnise ohutusreitingu kogu oma eluea jooksul.

Üks eestvedajaid isejuhtivate autode arendamisel

Pärast edukaid katsesõite Las Vegase tänavatel tõi Hyundai 2017. aasta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel avalikkuse ette oma isejuhtiva IONIQ-mudeli.

Isejuhtiv IONIQ oli varustatud LiDAR-tehnoloogiaga, mis paigaldati esikaitseraua taha, et auto sihvakas ja voolujooneline disain säiliks. Eesrindlikud isejuhtimissüsteemid jäeti nii lihtsaks kui võimalik, et nendega saaks ühendada seeriatootmismudelis juba kasutusel olevad funktsioonid, sealhulgas ette suunatud radariga isekohanduva kiirushoidiku ja mitme kaameraga sõidurajal püsimise abisüsteemi.

Edumeelne tehnoloogia, millega isejuhtiv IONIQ varustatud oli, võimaldas autol navigeerida ohutult ka kõige keerukamates olukordades ning saada hakkama ka juhul, kui auto ees olid jalakäijate ülekäigurajad, valgusfoorid, liiklusmärgid, remonttööd või teetõkked.

Auhindadega pärjatud sugupuu

IONIQ oli esimene omalaadne sõiduauto, mis kehtestas tipptasemel ohutuse, kvaliteedi ja tõhususega uued standardid kogu segmendi jaoks. See ei jäänud märkamatuks ka auhindade jagajatele ja teistele institutsioonidele.

Pärast turule saabumist 2016. aastal pälvis IONIQ palju kiidusõnu oma disaini eest ning võitis ihaldatud Red Doti disainiauhinna ning kaks Good Designi auhinda järjestikku. Ajavahemikul 2017–2019 saavutas IONIQ kõrge koha Saksa autoklubi ADAC 2017. ja 2019. aasta Ecotesti edetabelites ja suurepärase tulemuse Green NCAPi hindamisprogrammis ning võitis maailma aasta naisteauto tiitli – tunnustuseks rolli eest, mida mudel elektromobiilsuse teerajajana mängis.

Pensonile siirdudes jätab IONIQ selja taha kuulsusrikka mineviku, olles võitnud aasta auto tiitli Norras, Rootsis ja Prantsusmaal ning maailma aasta naisteauto valimistel kõrgeima auhinna nii 2017. kui ka 2018. aastal. Kõik need märkimisväärsed saavutused, mille üle IONIQ võib õigustatult uhkust tunda, panid aluse Hyundai elektrifitseeritud sõidukite edukale ja uuendusmeelsele sugupuule.

Tähendusrikkad partnerlussuhted Hollandis

Kriitikud ei olnud ainsad, kes teedrajava mudeli innovaatilisi lahendusi ja suurepäraseid omadusi märkasid. Olulist rolli auto parimate omaduste tutvustamisel mängisid ka võtmepartnerid Hollandis ja Ühendkuningriigis.

Amsterdamis murdis IONIQ barjääre puhtalt elektripõhise autojagamisteenusega, mis pakkus tollal samalaadsete teenustega võrreldes pikimat sõiduulatust. 100 IONIQ-elektriautot, 2200 avalikku laadimisjaama ja tellitavat sõidukilt sõidukile (V2V) laadimisteenust hõlmav algatus kestis kuni 2018. aastani. See muutis heitmevaba sõidu igaühele kättesaadavaks ning aitas vähendada õhusaastet ja CO2-heitmeid Hollandi pealinnas.

Hyundai kestvaid partnerlussuhteid Van Goghi muuseumiga Amsterdamis esindasid mitu aastat kaks eridisainiga Hyundai IONIQ-mudelit, mille kujundus oli inspireeritud kahest Vincent Van Goghi maalist. Maailmakuulsale muuseumile anti 2016. aastal esmalt üle Hollandi meistri kuulsate „Päevalilledega“ kaetud täiselektrililine IONIQ ning veidi hiljem ka hübriidversioon, mida kaunistasid „Mandliõied“.

Pärand, mis väärib hoidmist

Tänu läbi aastate kestnud olulistele partnerlussuhetele ja saadud mitmekülgsele tunnustusele on IONIQ mänginud elektromobiilsuse vallas teenäitaja rolli. Uuendused ja edusammud, millega IONIQ aastaid silma paistis, on sillutanud teed Hyundai täiselektriautode uuele põlvkonnale, mis tugineb oma eelkäija tipptasemel ohutusele, kvaliteedile, tõhususele ja disainile. Kuigi IONIQ ei saa endale otsest järeltulijat, elab selle vaim edasi Hyundai elektriautode samanimelise tootemargi IONIQ kaudu.