Iga sõit, mille sportmudeliga IONIQ 5 N ette võtad, tõstab sinu dopamiinitaseme uutesse kõrgustesse. Oma südamelööke kiirendava suutlikkusega, mis allub täielikult sinu kontrollile, kehtestab see „õnnemasin“ suure jõudlusega elektrisõidukitele uued standardid. Lihtsalt naudi!
Lisa oma igapäevasõitudele ja võistlusrajal veedetud nädalavahetustele põnevust ja hoogu sooritusvõimega, mis ületab kõik sinu ootused. Kasutades meie mootorispordi jaoks välja töötatud tehnoloogiaid ja elektriliste Rolling Lab-ideemudelite pikaajalise arendustöö kogemusi, tõstab IONIQ 5 N meie N-suutlikkuse täiesti uuele elektrilisele tasemele.
Mine stardijoonele ja lase tal minna. Saavutades tippkiiruseks 260 km/h, on see elektriauto kui loodud selleks, et saaksid oma sisemisele võidusõitjale senikogematut närvikõdi pakkuda.
IONIQ 5 N suure jõudlusega elektrimootorid pöörlevad kiirusega kuni 21 000 p/min, andes sinu käsutusse tervelt 650 hobujõudu koos sõidurõõmust pakatava 770 Nm pöördemomendiga, kui N Grin Boost on sisse lülitatud.
Naer on parim ravim! Kiirendades nullist sajani vaid 3,4 sekundiga, paneb see võimas õnne allikas su südame iga kord rõõmust hüppama.
IONIQ 5 N on varustatud autoralli maailmameistrivõistlustest inspireeritud integreeritud ja tugevdatud veotelgedega nii ees kui taga, et taluda paremini elektrimootorite jõulist pöördemomenti, vähendades samal ajal oma 21-tolliste sepistatud alumiiniumvelgedega vedrustamata massi.
Tagasilla elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal parandab võimsuse jaotumist vasak- ja parempoolsete rataste vahel. See võimendab pöördemomenti 1800 njuutonmeetrini, tagab kiirema ja paremini kontrollitud reageerimise ning seeläbi optimaalse jõudluse.
IONIQ 5 N kerekarkass on tehtud jäigemaks, kasutades selleks 42 täiendavat keevituspunkti ja tavapärasest 2,1 meetrit enam liimitud ühendusi. Lisaks on tugevdatud mootori ja aku kinnitusi ning külgsuunalise jäikuse parandamiseks on täiustatud ka eesmist ja tagumist abiraami.
Jäikuse ja roolimisreaktsiooni parandamiseks tugevdati roolisammast. Hammaslatile paigaldatud mootorajamiga roolivõimendi läbis aga erihäälestuse, mis suurendas selle pöördemomenti ja ülekandesuhet ning parandas roolimisel saadavat tagasisidet.
Valides režiimi N Torque Distribution, saad muuta pöördemomendi jaotust esi- ja tagatelje vahel, reguleerides seda 11-astmelisel skaalal.
Sõidurežiim N Drift Optimizer aitab säilitada driftimisnurka, tasakaalustades auto mitmete reaalajas reageerivate süsteemide tööd ning kasutades vajadusel elektroonilise stabiilsuskontrolli ja veojõu kontrollsüsteemi abi.
Sõidurežiim N Pedal on loodud lisateravuse saavutamiseks kurvidesse sisenemisel, parandades mootori reaktsiooni, et teha kurvide läbimine kiiremaks ja põnevamaks. Regeneratiivpidurdamise intensiivsust ja mootori reageerimist saab 3-astmeliselt muuta.
Tasakaalustades ringrajaväärilist sõidudünaamikat ja välkiirelt reageerivat võimsust mugavate igapäevasõitudega tööle ja koju, on see tõepoolest suurepärane igapäeva sportauto. Loodud selleks, et iga hetk rooli taga lisaks elule vürtsi ja tooks N-naeratuse näole.
N e-Shift-tehnoloogia imiteerib tavaauto käiguvahetusi, kontrollides mootori pöördemomenti, ning seda saadavad N Active Sound+-süsteemist kostvad käiguvahetusele iseloomulikud hääled. Ja loomulikult tagab see ka täpse ja interaktiivse juhtimiskogemuse.
Kui kaamera on tuvastanud topeltkurvide eest hoiatava liiklusmärgi, soovitab funktsioon N Road Sense automaatselt sisse lülitada N-režiimi, et sinu sõidunaudingut veelgi suurendada.
Võistlusrajal toetavad sind mitmed põnevust ja sõidurõõmu suurendavad tipptehnoloogiad. Iga ring IONIQ 5 N rooli taga tõstab pulsi üha kõrgemale, tuues ikka ja jälle klassikalise N-naeratuse näole.
Ette on paigaldatud 400 mm pidurikettad koos neljakolviliste monoplokk-pidurisadulatega ning taha 360 mm pidurikettad. Lisaks tagab optimeeritud õhuvoog tõhusama jahutamise.
IONIQ 5 N on varustatud ülihea haarduvusega 275/35R21 Pirelli P-Zero rehvidega, mis parandavad juhitavust ja sõiduomadusi ning tagavad parema pidamise võistlusrajal.
Regeneratiivpidurdamise süsteemi, mis aeglustab elektrimootorite abil auto liikumist, kasutatakse tavaliselt aku laadimiseks. IONIQ 5 N puhul on aga sellele antud pisut teine ülesanne – suurendada pidurdustõhusust.
Tulemuseks on süsteem, mille suurim aeglustusjõud on 0,6 G – see on parim näitaja kogu tööstusharus. See vähendab pidurdusjõu kadumise ohtu ja tagab juhile märkamatu sujuva ülemineku regeneratiivpidurdamiselt hüdraulilistele tavapiduritele või vastupidi.
Vedrustuse jäikust reguleeritakse vastavalt sõidurežiimile automaatselt. Tänu täiustatud tagarataste amortisatsioonile ja vedrustusele (vedrud, amordid, puksid jne) on tagatud kiire ja vahetu reageerimine.
Alusta sõitu nagu professionaalne võidusõitja. Stardiabi süsteem aitab saavutada paigaltvõtul maksimaalse kiirenduse (0–100 km/h 3,40 sekundiga) kolmel eri haardumistasemega teekattel.
Seadista võimsus ja aku temperatuur soovitud sõidustiili jaoks optimaalsele tasemele. Saad teha valiku 2 eri variandi vahel: Sprint maksimaalse võimsuse saavutamiseks lühikestel distantsidel või Endurance piiratud võimsusega pikemate vahemaade läbimiseks.
Temperatuuridel alla 7 ºC võivad tipptasemel sooritusvõimega suverehvid põhjustada mõõdukat müra.