6 nõuannet elektriauto aku tööea pikendamiseks
1) Väldi aku sagedast peaaegu täielikku tühjenemist
Ära lase akul sageli peaaegu täielikult tühjeneda. See tähendab aku laetuse taseme langemist igapäevaselt alla 20%. Kui elektriauto aku on liiga tihti sellest tasemest tühjem, põhjustab see aku jõudluse halvenemist ja tööea lühenemist. Hoides aku laetuse taset üle 20% selle mahtuvusest, aitad aku tööiga pikendada ja selle jõudlust veel pikka aega säilitada.
2) Lae sageli
Kui võimalik, lae akut iga päev. Näiteks iga päev, kui kontorisse või tagasi koju jõuad. Täielik tühjenemine pole liitiumioonakule kasulik, eelistada tuleks sagedasi lühikesi laadimistsükleid. Kui on valida, kas laadida kiirlaadija või tavalise laadijaga, ja kiiret pole, soovitame igal juhul valida tavalaadija.
3) Väldi pikaajalist tugevat kiirendamist
See soovitus peab paika kõikide sõidukite, mitte ainult elektriautode puhul – kiirendada ei tohiks liiga palju ja liiga kaua. Pikka aega kestvad intensiivsed kiirendustsüklid ei põhjusta mitte ainult voolutarbimise järsku suurenemist, vaid ka akuelementide järkjärgulist soojenemist. Kuigi elektriautodel on väga hea kiirendus, ei ole need siiski mõeldud rallisõiduks*.
* See ei tähenda, et elektriautoga ei saaks rallit sõita – saab küll, kui tegu on spetsiaalselt selleks loodud mudeliga.
4) Kui jätad auto pikaks ajaks parkima, pargi varju
Oleks hea leida parkimiskoht varjus või veel parem – laadimispunkt varjus. Vastasel juhul tühjendab elektriautosse paigaldatud automaatne temperatuuri kontrollsüsteem asjatult akut, et optimaalse tõhususe tagamiseks autos madalat temperatuuri hoida. Talvel eelsoojenda autot, kasutades selleks võrguvoolu, et hiljem sõites akuenergiat mitte kulutada. See ei ole mitte ainult mugav, vaid pikendab ka aku tööiga.
5) Kui jätad auto pikaks ajaks seisma, kontrolli optimaalset aku seisundit
Kui sa oma autot mõnda aega ei kasuta, ära jäta seda seisma päris tühja või täis akuga. Mõlemad seisundid lühendavad aku tööiga, kui autot ei kasutata. Tavapäraseks sõitmiseks on kõige parem laadida aku täis optimaalse tasemeni 30–80% ning tasemeni u 50%, kui auto pikemaks ajaks seisma jäetakse.
6) Vähenda aku laadimise ülempiiri
Laadimise ülempiiri saab eraldi kindlaks määrata nii alalisvooluga (DC) kui ka vahelduvvooluga (AC) laadimise jaoks. Kuigi aku 100% täislaadimine tagab maksimaalse sõiduulatuse ja -aja, ei mõju see aku üldisele tööeale sugugi hästi.
Oma Hyundai omaniku käsiraamatust leiad veel palju nõuandeid selle kohta, kuidas oma auto üht või teist funktsiooni kasutada. Laadi oma auto kasutusjuhend alla siit: www.hyundai.ee/hyundai-omaniku-kasiraamat/