Hyundai Inster on kompaktne elektriajamiga linnamaastur, mis lubab omas klassis võistlejatest enamat sõiduulatust
Ehkki kujunduse osas võib aimata uustulnuka sugulust 2021. aastal koosteliinile jõudnud mudeliga Hyundai Casper – Lõuna-Korea turul pakutav linnamaastur, mis on väikseim sõiduauto täna toodetavate Hyundai sõidukite seas – on Inster viimasest mõõtude ja telgede vahe osas üle, et pakkuda ostjatele avaramat sõitjate ruumi. Teisisõnu on ruumikuse osas tegu justkui klassi jagu suurema, B-segmendi autoga, ent manööverdama asudes avastate üllatusega, et see pöörab kui A-klassi supermini, mida Inster õigupoolest on.
Sellised autod teevad linnasõidud lihtsamaks ja mugavamaks ning lisaks praktilisusele püüab Inster ostjate pilke veel isikupärase väliskujundusega. Suuri ja siledaid pindu auto külgedel liigendavad rõhutatud rattakoopad ning esiosa ilmestamiseks on nii iluvõre detailid kui ka valgusallikad paigutatud kahele tasandile, ehk täpsemalt sõiduki esimesele põrkerauale ja selle kohale. Sõltuvalt varustusest hakatakse autot pakkuma kas 15- või 17-tolliste velgedega, suurema mõõdu korral on valikus vaid valuveljed.
Teatud varustuste lõikes hakatakse Insterit pakkuma kahes toonis värvilahendusega, ehk musta katusega ja uut mudelit peaks aitama ära tunda talle omased päevatuled koos pikselgraafikas teostatud suunatuledega. Isikupärast valgustitepaketti täiendab hõlpsasti äratuntav tagatulede paneel ning lisaks neile detailidele on ka auto mudelinimi sõiduki esi- ja tagaosal samuti ära toodud. Eesootavale pimedale ajale mõeldes on hea teada, et seda väikest linnamaasturit saab varustada ka sõidusuunda järgivate ehk juhitavate LED-laternatega.
Mitmekülgne interjöör kätkeb põnevaid materjale
Auto suunatulede juurest alguse saanud pikslite teema jätkub sõitjate ruumis, nagu näiteks graafikana Insteri roolirattal. Teatud varustuste lõikes võivad autod saada enestele isikupärasemad uksepolstrid ja juhi ees on näidikupaneelina ekraan, mille diagonaali mõõt on 10,25-tolli. Teise sama suure ekraani leiate armatuurlaua keskelt – loomulikult on tegu navigatsiooniseadet majutava puutetundliku ekraaniga – ja viimasest pisut allpool on juhtmevaba laadimisalus nutiseadmete jaoks.
Insteri interjöörist rääkides ei saa üle ega ümber mugavusest ja mitmekülgsusest. Kõrge kere, suur ukseava ja mitte väga längus A-piilar hõlbustavad sisenemist-väljumist ning üllatuslikult saab soovi korral isegi esimesse ritta ühes tükis „pika pingi.“ Tavaistmete seljatoed on maha käänatavad – kaasa arvatud juhiistmel – ja teise rea istmed on jagatud suhtes 50/50. Tagumisi istmeid saab edasi-tagasi liigutada ja neil on muudetava kaldenurgaga seljatoed. Soojendatav rooliratas ja esiistmete istmesoojendused on samuti erinevate varustuste lõikes saadaval.
Moodsale säästuautole omaselt kasutatakse Insteri välis- ja sisekujunduses taaskasutatud materjale. Väliste „tükkide“ hulgast võib leida sügavmusti läikivaid detaile, mille korral on tooni andev pigment saadud kasutatud rehvidest. Sõitjate ruumis võite aga leida mitmeid detaile, mis on valmistatud kas plastikpudelitest – taas käideldud polyethylene terephthalate ehk PET – või materjalist, millel nimeks bio-polypropylene, mis on saadud looduslikust materjalist, ehk täpsemalt suhkruroost.
Laadimine ja sõiduulatus
Lisaks kujundusele ja praktilisusele püüab Inster veel tähelepanu nii akuploki laadimise kiiruse kui ka sõiduulatusega, mida üks „paagitäis“ võimaldab. Tavaseades varustatakse auto akuplokiga, mille mahutavuseks on 42 kWh, ent lisavarustuse hulgast saab soetada sellisegi „patarei,“ mille maht on 7 kWh jagu suurem. Kõik autod on varustatud ühe elektrimootoriga ja kui baasmudelis arendab see 71,1 kW/97 hj, siis nn long-range akuploki korral (49 kWh) on jõuallika võimsus veidi suurem (84,5 kW/115 hj).
Sõltumata mootori võimsusest jääb selle pöördemoment mõlemal juhul samasuguseks (147 Nm) ja sõiduulatuse osas lubatakse klassi liidri väärilist tulemust 49 kWh mahutava akuplokiga. WLTP-standardi kohaselt võib sellega varustatud Insteri sõiduulatus küündida ühe laadimise toel kuni 355 kilomeetrini ja keskmiseks energiakuluks lubab tootja 15,3 kWh iga 100 km kohta. Kiirlaadijat (120 kW) kasutades täitub akuplokk 10% juurest kaheksakümne protsendini umbes poole tunni ehk kolmekümne minuti jooksul.
Kõigi autodega on kaasas 11 kW laadija, akuploki soojendussüsteemi ja efektiivset soojuspumpa hakatakse pakkuma lisavarustusena. V2L (Vehicle-to-Load) funktsioon on baasvarustuses, mis võimaldab mugavalt laadida väliseid seadmeid (110V ja 220V), kui muud võimalused selleks puuduvad. See võimaldab auto soetanutel mugavalt laadida elektrilisi jalg- või tõukerattaid ning kasutada erinevat akutoitel matkavarustust, kui viimaste ette valmistamine on kodus kahe silma vahele jäänud.
Nutikas tehnoloogia ja turvavarustus
Hoolimata sellest, et Insteri puhul on tegu väikeautoga, on see tulvil moodsat tehnoloogiat. Alates digitaalsest näidikutepaneelist või kuutkümmet nelja värvitooni evivast meeleoluvalgusest, lõpetades auto lukustamist ning valvest maha võtmist võimaldava süsteemiga (Hyundai Digital Key 2 Touch ehk NFC), mis lubab auto kasutajal masinat niimoodi pruukida, ilma et peaks võtit taskust välja otsima. Ja see on alles algus, sest tõeline varustusepalang vallandub siis, kui hakkame rääkima sohvrite abisüsteemidest.
Nimelt varustatakse Inster juhiabisüsteemide paketiga ADAS (Advanced Driver Assistance System), mille hulka kuulub näiteks auto külgi kattev kaamerasüsteem (SVM), parkimise käigus võimaliku avarii eest hoiatav „abiline“ (PCA-R), pimenurga jälgimine (BVM) ja avariiennetus (FCA 1,5). Mitmete muude abisüsteemide kõrval kuuluvad paketti veel peatu/sõida funktsiooniga kiirusehoidik (SCC), automaatsed kaugtuled (HBA), kiirtee-assistent (HDA 1,5), auto tagant läbi liikujate eest hoiatav lahendus (RCCA) ja palju muud.
Nagu auto esi- ja tagaosa kattev parkimisabi (PDW) koos tagurduskaameraga (RVM). Ent aitab neist lühenditest, sest põhi- ja lisavarustused saavad detailides paika siis, kui uustulnuka eelmüük erinevatel turgudel käima läheb. Insterit esitletakse Koreas veel sellel suvel ja seejärel jõuab see järgmisena Euroopa turule. Veidi kaugemas tulevikus lubatakse veel maskuliinsema kujundusega versiooni Inster Cross, mille välimuses peaks olema veelgi enam ühiseid jooni kõnnumaadel seiklejate sõidukitega.