Close

Hyundai KONA hübriid: kui säästlik see pärisoludes on?

Kas teadsite, et Hyundai KONA disaineriks on täpselt toosama härrasmees Luc Donckerwolke, kelle sulest väljusid Lamborghini Murcielago, Gallardo ning Diablo? Igaljuhul, kuidagi on ta suutnud Kona kentsaka disaini toimima panna ning et sellest viimast võtta, on Hyundai turule toonud veel ühe variandi KONAst.

Tekst ja fotod: Karl-Erik Idasaar, Autogeenius

Tanklasse satud sa tõepoolest harva, enamasti vaid jääjooki ostma

KONA hübriidversioon asendab manalateed läinud diislit ning paigutub hinnaklassis kallima KONA Electricu ning tavaliste sisepõletajate vahele. Jõuallikateks on 1,6-liitrine 105 hj bensiinimootor, mida aitab 43,5-hobujõuline elektrimootor.

Kui seda tundub vähe, siis tuleb müügimehe õlale patsutada ning paluda temalt 1,6-liitrise turbomootoriga bensukat. See kiirendab palju jõulisemalt, omab mõistlikku kütusekulu ning on ka lõbusam.

Aga kui sulle hakkab tunduma, et tanklapeatuste põhiväärtus seisneb vaid uute ja värskendavate jääjookide ostmises ning veelgi haruldasemal juhul ka tankimises, siis on hübriid tõepoolest mõtekam.

WLTP tsükli väidetav kütusekulu on kuni 5,4 l/ 100 km. Katsedistantsiks valisime sõidu Tallinna kesklinnast Kuressaarde ning sealt tagasi koos linnasiseste asjatamistega, saades vähemalt pardaarvuti andmetel tulemuseks muljeltavaldavad 5,6 l / 100km.

Eraldi elektrirežiimi KONA Hybridil ei ole ning kütusepaagi suuruseks on imeväikesed 38 liitrit. Bensiinikulu oli kokkuvõtvalt umbes poole paagi suurune, seega säästlikkuse poolest saab Kona tõepoolest plusspunktid.

Saab hämmastavalt hästi hakkama ka ringrajal

Kuigi KONA pole just eriti ergas või kiiremaloomuline auto, on ajamitevaheline suhe draamavaba ning sõit sujuv. Kohaltminek toimub peaaegu alati elektriga ning ümberlülitus bensiinile on rahuliku sõidu korral vaevu märgatav.

Prooviauto istus Michelini PilotSport 4S rehvidel ning sportrežiimil ilmutab KONA tavalise esiveolise krossoveri kohta üllatavat teravmeelsust. Rooli vastusurve on küll väga kerge, ent auto kuulab juhi sõna hoopis altimalt ning atleetlikumalt kui arvata võinuks. Pidamine, haardevõime ning täpsus on kõik tugeval moel esindatud.

Kui keegi nüüd küsima peaks, et kus ma seda kõike katsetasin, siis noh, üks mu tuttav kutsus mind korraks Tabasalu ringrajale sõitu vaatama. Otsustasin samuti sportlikust huvist ühe ringi teha, Hyundai sooritus oli tõesti hämmastav.

Nokkida tasub vaid pidurite üle, mis hübriididele omaselt harva hästi lahendatud on. Pidurdusvõime on asjalik, aga tunnetus on käsnjas ning kehvasti tasakaalustatud.

Salongist võiksid paljud omalaadsed eeskuju võtta

Punased turvavööd. Täpselt nii, isegi mõned kallimad kuumpärad ei oma niivõrd funky välimusega turvavöösid. Aga kui need kinnitada, siis märkame et salong on hästivarustatud KONA puhul üks suurimaid müüginumbreid.

Ma ootasin hinnaklassiga suhtestuvaid odavamaid plastikuid aga Hyundai teeb ehituskvaliteedi osas ninanipsu peaaegu kõikidele rivaalidele.

Interjöör ei näe välja nagu Peugeot 2008 stiilis pehme Kalamaja- stuudio-luksuskorter, ent peaaegu kõik plastikud ja kummviimistlus on ilusti omal kohal, ei nagise ning ei pane sind ostujärgselt oma valikutes kahtlema.

Disain on funktsionaalne ning mõistuspäraste inimestena on korealased tähtsamad lahendused üles ehitanud nuppude peale ning mugavatesse asukohtadesse. Istmesoojenduse jaoks näpuga sõidu ajal pimesikku mängima ei pea.

Uus 10,25” ekraan koos värskendatud infosüsteemiga on oma resolutsiooni ning kiiruse poolest samuti meeletu arenguhüppe teinud.

Nokkimist leiab muidugi ka, sest pagasiruum on oma 361 liitriga üsna pisike ning tagatipuks on ka laadimisava üsna kõrge. Linnavahel on tegu vaikse autoga, ent maanteel kostab tuulemüra läbi natuke rohkem kui tahaks.

Eriline? Ei. Meeldejäävam kui teised? Jah

Chris Harris võttis kõik need väikesed linnamaasturid hiljuti siin videos kokku sõnadega “They are all like rats, they should be annihiliated“. Reeglina võib nõustuda, sest nad teevad enamvähem kõike mida tavalised luukpärad ja tavaliselt kehveminigi, aga mõnele KONA-laadsele autole võib tõepoolest rohelise tule anda.

Kuigi see pole teab mis eriline, on linnamaasturite meres tegu tavalisest pisut meeldejäävama krossoveriga.

Baashinnaks KONA Hybridi puhul on 23 990 €, ent selle raha eest saaks kätte juba hästivarustatud 1,6-liitrise turbomootoriga versiooni. See on kärmem ning samuti mõistliku (ametliku) kütusekuluga. Elektriversiooni ma kahjuks ise proovinud pole.

TULE PROOVISÕIDULE