Close

Hyundai Motori ja legendaarse disaineri Giorgetto Giugiaro koostöös valmib algsel kujul uuesti 1974. aasta kontseptmudel Pony Coupe

Autotootja teeb koostööd Itaalia disainifirmaga GFG Style, et tuua tagasi Korea autotööstusele stardipaugu andnud auto ning avaldada sellega austust Hyundai kaubamärgi pärandile.
  • Algne Pony ja kontseptmudel Pony Coupe on mõjutanud tugevalt pikka aega mudelivalikusse kuulunud Hyundai Pony mudelit, Hyundai auhindu võitnud elektriautot IONIQ 5 ja ideeautot N Vision 74 Rolling Lab.
  • Uuesti valmis ehitatud algne kontseptmudel teeb oma debüüdi kevadel.

Hyundai Motor Company hakkab tegema koostööd Itaalia disainifirmaga GFG Style – eelkõige selle isast ja pojast asutajate Giorgetto ja Fabrizio Giugiaroga, et ehitada uuesti valmis legendaarne 1974. aasta kontseptmudel Pony Coupe, mille noor Giorgetto Hyundai debüüdiks 1974. aasta Torino autonäitusel aastaid tagasi lõi. Uuesti valmis ehitatud kontseptmudelit esitletakse tuleval kevadel.

Hyundai Motor tegi oma plaani teatavaks Soulis toimunud disainiüritusel Design Talk, kus osalesid Giorgetto ja Fabrizio Giugiaro koos Hyundai Motor Groupi loovjuhi Luc Donckerwolkega ja Hyundai Motori üleilmse disainikeskuse juhi ja asepresidendi SangYup Leega.

Meil on väga hea meel tervitada Giorgettot ja Fabriziot Soulis selle haruldase sündmuse puhul ning me ootame väga koostööd nende ja GFG Style’iga selle erakordse disainiprojekti kallal.

Lisaks ajaloolisele väärtusele esindab see projekt ka kogemuste vahetust eri kultuuride vahel, mis võib sillutada teed veelgi tihedamale koostööle tulevikus.”

Luc Donckerwolke, Hyundai Motor Groupi loovjuht.

Algse Pony ja kontseptmudeli Pony Coupe näol oli tegu sellise harva nähtava loominguga, mis mõjutas mitte ainult ühe, vaid mitme seeriamudeli ja ideeauto disaini, mille hulka kuuluvad ka meie auhinnatud IONIQ 5 ja tähelepanu äratav N Vision 74. Kuna originaalkontseptautot pole enam olemas, esitasime Giorgetto Giugiarole tellimuse see uuesti valmis ehitada, tuginedes meie disainifilosoofiale „Kujundame tulevikku, pärandit unustamata.””

SangYup Lee, Hyundai Motori üleilmse disainikeskuse juht ja asepresident.

1974. aastal, kui autotootmine Hyundai Motoris oli alles algusjärgus, võtsid ettevõtte juhid ühendust Giorgetto Giugiaroga, et teha talle ettepanek Hyundai esimese päris enda mudeli ja Korea esimese masstoodanguna valmiva auto kujundamiseks. Sel ajal ei olnud Koreas veel piisavalt autode projekteerimis- ja kujundusalast oskusteavet ning seetõttu palus Hyundai Motor Giugiarol disainida, teha kavandid ja ehitada valmis viis prototüüpi, millest üks oli kupee. Prototüüpide loomisprotsessi käigus otsustas Hyundai näidata mudeliversioone Pony ja Pony Coupe Torino autonäitusel, et teha kaubamärgi debüüt maailmaturul võimalikult edukaks.

Oma kiilukujulise nina, ümarate esilaternate ja origami stiilis geomeetriliste joontega oli Pony Coupe mõeldud Põhja-Ameerika ja Euroopa turgude jaoks, kuid projekt lõpetati 1981. aastal vahetult enne masstootmise alustamist üleilmse ebasoodsa majanduskeskkonna tõttu.

Kuigi see kontseptmudel jäi tol ajal täitmata unistuseks, aitas selle julge vaim lükata hoo sisse Korea autotööstusele, mõjutades otseselt Hyundai esimesi sõltumatuid seeriamudeleid päris oma Pony nimesildi all, mida toodeti aastail 1975–1990 ning müüdi üle kogu maailma. Kontseptmudel Pony Coupe on jäänud oluliseks osaks Hyundai pärandist ning ettevõtte asutaja ja esimese juhi Ju-Yung Chungi visioonist.

Kontseptauto Pony Coupe ja sellele järgnenud Pony mudelivalikuga sillutas Hyundai asutaja Chung oma positiivse hoiaku, kindlate veendumuste, julge juhtimise ja erakordse töökusega teed kogu Korea autotööstusele. Tema suurepärased juhivõimed aitasid Koreal sõjaraskustest välja tulla ja saada 20. sajandi lõpuks üheks võimsamaks majandusjõuks.

Kontseptauto disain oli Giugiarole ka tohutuks inspiratsiooniallikaks 1983. aastal esitletud DeLorean DMC 12 väljatöötamisel – see on mudel, mis sai ajas rändava autona üle maailma kuulsaks filmides „Tagasi tulevikku” (1985–90).

Pony ja Pony Coupe mõju on veel tänaseni tunda. 2019. aastal ammutas Hyundai Motor algsest Pony mudelist inspiratsiooni ideeauto ‘45’ loomiseks, see omakorda mõjutas aga otseselt kaks aastat hiljem debüteerinud IONIQ 5 kujundust. Samuti kasutas Hyundai 2021. aastal algset Pony seeriamudelit oma uue täiselektrilise restomod-ideeauto põhjana. Ja 2022. aastal tegi Hyundai taas kummarduse algsele kupeekontseptile oma rahvahulki meelitava arendussõiduki – vesinikhübriidi N Vision 74 Rolling Lab – väljatöötamisega.

Oma algse disaini kohta ütles Giorgetto Giugiaro ise nii:

Ma kujundasin Hyundai Pony siis, kui olin alles noor disainer ja oma karjääri alguses. Olin väga uhke, et vastutasin sõiduki loomise eest ettevõtte ja riigi jaoks, kes pidi asuma võitlusse oma koha eest ülitiheda konkurentsiga maailmaturul. Nüüd on mul suur au, et Hyundai palus mul selle auto järeltulevate põlvede jaoks ning austusavaldusena kaubamärgi pärandile uuesti valmis ehitada.”