Uhiuus Hyundai KONA – rabavalt julge disain koos rikkaliku varustusega
Hyundai Motor Company tõi hiljuti avalikkuse ette elektriautodest inspireeritud futuristliku disainiga uue põlvkonna KONA linnamaasturi. Täielikult uuendatud KONA mudelipere hakkab koosnema neljast liikmest: täiselektrilisest (EV), hübriidajamiga (HEV), sisepõlemismootoriga (ICE) ja sportlikust N Line’i mudelist.
Uus KONA on suurepäraseks tõestuseks Hyundai Motori pühendumisest säästvale liikuvusele ja tehnoloogiapõhisele disainile.
Täielikult uuendatud KONA hoiak on dünaamilisem ja selles on eelkäijast rohkem „eluruumi”
Uus KONA on kasvanud suuremaks, ent jäänud ikka ehtsaks linnamaasturiks. Uus julge kujundus annab autole dünaamilisema hoiaku, millega kaasneb täiustatud juhikeskne interjöör. Sõitjate tarbeks võimalikult suure „eluruumi” loomiseks tehti uus mudel eelmise põlvkonna elektriversioonist 150 mm pikemaks ning nii saadi tulemuseks 4355 mm pikkune sõiduk. Ka laius kasvas eelkäijaga võrreldes 25 mm ja teljevahe 60 mm, kaotamata seejuures ikoonilist SUV-mudeli identiteeti.
Erinevalt enamikust sõiduautodest, mida pakutakse mitme eri tüüpi jõuajamiga, alustati uue KONA mudelipere loomist täiselektrilisest versioonist, mille kujundus võeti seejärel aluseks ICE-, HEV- ja N Line’i mudeliversioonidele. Selline ebatraditsiooniline lähenemisviis võimaldas Hyundail kasutada tehnoloogiakeskset disainikontseptsiooni läbivalt kõikide KONA versioonide puhul. Ühisele arhitektuurile vaatamata on EV-, ICE-, HEV- ja sportliku N Line’i versioonide futuristlik kujundus üksteisest siiski erinev.
Uue KONA puhas ja selgelt eristuv „näoilme“ toob esile auto esiosa selged vormid, mis annavad oma panuse, et teha mudel sujuvalt aerodünaamiliseks. Puhtaid vorme rõhutab üle kogu esiotsa venitatud katkematu valgustriip, mis moodustub täiselektrilise versiooni puhul kõrvuti asetsevatest pikslitest. See on esimene Hyundai mudel sellise pikslitest koosneva valgusribaga, mis eristab EV-versiooni teistest. Samal ajal kannavad KONA tulede parameetrilised pikslid edasi ka Hyundai populaarsele elektriautode mudelivalikule iseloomulikku disainielementi.
Hoolimata oma futuristlikust välimusest ei lase uus KONA kunagi unustada, et tegu on linnamaasturiga. Selle dünaamilist kujundust rõhutavad julgelt vormitud rattakoopa kaared, millest kasvavad välja esi- ja tagatuled, tugevdades KONA jõulist aluspõhja.
Uus KONA on kaetud erinevate parameetriliste pindadega. Terav diagonaalne reljeefjoon külgedel ühendab vööjoone satiinpinnalise kroomliistu spoileriga, luues kontuuri, mis ümbritseb tervet sõidukit. Auto tagaotsal asub veel teinegi servast servani ulatuv pikslitest valgusriba ning otse spoileri satiinpinnalise kroomliistu sisse paigaldatud lisapidurituli.
Mudelipere kõik neli versiooni erinevad üksteisest vaid neile ainuomaste kujunduselementide poolest. Elektriauto välisilmet ehivad pikslimustriga detailid esivõrel ja tagakaitseraual, pikslitest inspireeritud disainiga 19-tollised valuveljed, must joon ümber kogu auto ning valikvarustusena mustad küljepeeglid ja katus. Sisepõlemismootoriga (ICE) ja hübriidajamiga (HEV) versioonid jagavad kaitseraua ja põhjakaitse massiivset ja jõulist kujundust ning musti katteid rattakoopa kaartel. N Line’i versioon saab valikvarustusena kaasa mustad küljepeeglid ja katuse, tiivakujulise spoileri, agressiivsema disainiga esi- ja tagaosa koos madalamat hoiakut rõhutava tiivakujulise kaitserauaga, eridisainiga 19-tolliseid valuveljed, topelt-väljalasketorud ja hõbedased küljekarbilaiendid.
Eri elustiile toetav kasutajasõbralikkus koos juhikeskse ruumilahenduse ja praktilise varustusega
Uue KONA sees asuv suurem „eluruum” on täis praktilist varustust, pakkudes täiuslikku sõidukogemust igasuguse elustiili harrastajaile. Elektriautopõhist universaalset arhitektuuri täiendab sportlik ruumilahendus koos nn hõljuva horisontaalse armatuurlauaga, mis rõhutab KONA laia ja avarat interjööri, kus on rohkelt ruumi nii juhile kui ka kaassõitjatele.
Kaks 12,3-tollist laiekraani ja armatuurlauast esilekerkiv moodul annavad salongile kõrgtehnoloogilise ilme. Meeleoluvalgustus teeb kasutajakogemuse meeldivamaks ja lisab mugavust. Tänu elektroonilise käiguvahetuslüliti ümberpaigutamisele keskkonsoolist otse rooli taha on tekkinud rohkem hästi läbi mõeldud paigutusega hoiuruumi kesktunnelisse esiistmete vahel.
Väiksemate kumerustega tagaiste rõhutab KONA 21. sajandi linnaautole omast esteetikat. See „eluruum“ pakub ainulaadset kogemust koos maksimaalse kasutajasõbralikkuse, praktilisuse ja mugavusega. Tagaistme taga asub eelkäijast mahukam pakiruum.
Rohkem üksikasju uue Hyundai KONA kohta avaldatakse juba lähikuudel.